lørdag 16. januar 2010

Er jeg helt på bærtur?


Straumen på Inderøy er et eldorado for ærfugl og naturfotografer. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har vært der, eller hvor mange GB bilder jeg har av denne skapningen. Alikevel stikker jeg innom rett som det er...



Sammen med ærfuglene befinner det seg en hel del måker. Disse måkene ser ut til å følge ærfuglene og stjeler det de klarer av mat fra dem. Ofte kan en se dem henge i luften over ærfuglene som dykker. Straks ærfuglene kommer opp med en krabbe eller annen mat, stuper de ned for å rane til seg litt fòr.


Litt kamp og slossing er altid artig å prøve å fange med apparatet, så jeg mata fuglene til meg og forsøkte å ressisjere litt action...



Når jeg så sitter og redigerer bildene etter turen blir jeg usikker på om dette er noe å vise offentligheten? Er det noe folket har glede av å se?

Fyr løs og si din hjertens mening!!

4 kommentarer:

  1. Heisann kompis.
    Ja du må bare benytte de mulighetene du har til å stikke ut en tur, for snart blir timene nok fylt med bleieskift og nattevåk:)
    Av disse bildene likte jeg det øverste best. Jeg ville kanskje kuttet det litt i bunn, slik at jeg fikk bort det lille mørke partiet nede til venstre. Bildet kan sikkert gjøre seg i sort-hvit med litt kontrast-tilpasning.
    Men du er nå et naturtalent innen naturfoto da.
    Michael

    SvarSlett
  2. Ikke helt min stil dette, men hver sin smak!:) Men skulle jeg plukket ut et, hadde det også blitt det øverste.

    Jeg må forresten får gratulere så mye med at du skal bli far!!! :)

    Reiser nå ut for å prøve meg på fossekallen.

    Knut Børge

    SvarSlett
  3. For å si det sånn; heller bleieskift enn slike bilder :-)

    Nei da, fra spøk til revolver. Jeg er et levende eksempel på at det faktisk er mulig å ta noen bilder selv i småbarnsperioden.

    Bildene her er klart severdig med det øverste på topp hos meg også. Litt høyt standpunkt på de øvrige bildene, og litt mye effekt/usm på det første, Morsomt å se og bra at du prøver.

    SvarSlett
  4. Jeg synes det øverste bildet er et bilde som kan stå av seg selv. De andre bildene er vel ikke noe jeg ville hengt på veggen, men man kan fint bruke dem i bloggen sammen med en beretning om hva du opplevde denne dagen. Og det er jo litt av det blogging handler om, er det ikke?

    SvarSlett