fredag 16. desember 2011

Rypene i Børgefjell


- Jeg gleder meg til våren!

Rypestegg

Fotoåret mitt følger ikke kalenderåret. Fotoåret starter når vårsola begynner å ta tak, når snøen trekker seg tilbake, når trekkfuglene igjen synger sine sanger og rypene "karrer" i fjellskogen. Jeg får store søvnproblemer, blir rastløs og leter konstant etter unnskyldninger for å lure meg ut i skogen eller på fjellet...

Rypestegg

Rypestegg

Jeg mangler vokabular til å forklare den nytelsen det er å komme seg ut i fri natur og få oppleve at naturen våkner. Det er definitivt den beste tida på  året. Sove kan man gjøre om vinteren. Om våren er man våken. Døgnet rundt.

Rypestegg

Rypestegg, vår i Børgefjell

En av mine virkelig drømmedestinasjoner er Børgefjell i mai/juni. Det blir ikke mang turene, men i år(2011) ble det ett par turer. Det å ligge i ei snøfonn på vårråtten snø med de vårkåte rypesteggene vassende rundt seg er ubeskrivelig hærlig.

Disse karene forsøkte å imponere damen under. Hun var ikke helt fornøyd med underholdningen  og ble tollmodig liggende på god avstand til både beilere og fotograf.


Lirype, vår i Børgefjell




En hver årstid har sin sjarm. Hele året kan man fotografere. Men ingen ting slår våren!

Igjen- Takk for turen Kjartan!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar